Zonder vrijwilligers geen Dierenambulance!

24 uur per dag, 7 dagen in de week is de dierenambulance Nijkerk en omstreken in de weer om binnen de gemeenten Barneveld, Nijkerk en Putten haar werk te doen. Het werken bij de dierenambulance biedt vele uitdagingen en is zeer afwisselend. Zo brengen we niet alleen weggelopen huisdieren weer bij hun baasje terug maar verlenen we ook hulp aan gewonde en zieke dieren. Of het nu gaat om huisdieren of wilde dieren, voor de dierenambulance zijn ze allemaal even belangrijk. Jaarlijks krijgen we ongeveer twee en een half duizend meldingen van dieren in nood waarbij onze hulp gewenst is. Zonder vrijwilligers zou de dierenambulance Nijkerk e.o. haar belangrijke werk niet meer kunnen doen. Werken bij de dierenambulance, iets voor jou?

Wie zoeken wij?

We zoeken natuurlijk mensen met een hart voor dieren, maar omgaan met mensen is minstens zo belangrijk. In je werk bij de dierenambulance krijg je te maken met de baasjes van vermiste, gevonden of zelfs overleden dieren en heb je contact met dierenartsen, opvangcentra en hulpdiensten zoals politie en brandweer. Als vrijwilliger bij de dierenambulance kun je in alle situaties het overzicht houden, kun je prioriteiten stellen en ga je praktisch te werk. Tijdens je diensten als chauffeur of bijrijder draag je het uniform dat je van de stichting hebt ontvangen. Verder vind je het leuk om iedere keer weer bij te leren en ben je bereid om voor je werk trainingen en cursussen te volgen. Chauffeurs en bijrijders dienen woonachtig te zijn in ons werkgebied. Als chauffeur of bijrijder ben je voor minimaal 2 diensten van 24 uur beschikbaar per maand (van 19.00 uur tot 19.00 uur). Dit betekent dat je vanuit huis oproepbaar bent, tussen 22.00 uur en 07.30 uur alleen voor noodgevallen. Als chauffeur dierenambulance ben je minimaal 21 jaar oud, in het bezit van rijbewijs B met voldoende rijervaring, om bijrijder te worden ben je minimaal 18 jaar oud. Maar ook vrijwilligers die een halve dienst kunnen invullen zijn welkom om te reageren.

Niet op de auto maar toch vrijwilliger worden?

De dierenambulance Nijkerk e.o. heeft niet alleen vrijwilligers nodig op de ambulance maar heeft nog veel meer mogelijkheden. Vind je het leuk om mensen te vertellen over ons werk en ben je graag onder de mensen dan is een vrijwilligersbaan als promotiemedewerker iets voor jou. Op markten en evenementen brengen we het werk van onze stichting onder de aandacht en proberen we donateurs en of sponsoren te vinden voor ons werk. Heb je ervaring in het doen van de administratie ook dan hebben we een passende vrijwilligersbaan voor jou. Om onze thuisbasis in Nijkerk schoon te houden zoeken we iemand die dit op zich wil nemen. Kun je ons op een manier helpen die we hier niet genoemd hebben neem dan even contact op met één van onze bestuursleden om te informeren naar de mogelijkheden.

Aanmelden

Wil je je aanmelden vul dan het onderstaande formulier in. Wij zullen dan contact met je opnemen voor een persoonlijke kennismaking.

JaNee